“Το ανάλογο αξίωμα της κοινωνικής μηχανικής είναι: Αν κάτι δεν έχει αναφερθεί, δεν συνέβη ποτέ”
"Σε Έναν Κόσμο Προπαγάνδας, Η Αλήθεια Είναι Πάντα Μια Συνωμοσία"
"Το Ποιο Επικίνδυνο Από Όλα Τα Ηθικά Διλήμματα Είναι Όταν, Είμαστε Υποχρεωμένοι Να Κρύβουμε Την Αλήθεια Για Να Βοηθήσουμε Την Αλήθεια Να Νικήσει"

ΝΑΤΟ: Πεδίο βολής ξένων φαντάρων

Με την προσχηματική διαδικασία της απλής κύρωσης ενός τυπικού μνημονίου, η κυβέρνηση επιχειρεί να ψηφιστεί από τη Βουλή μια νέα συμφωνία υποταγής στο ΝΑΤΟ.

Οι ρυθμίσεις της θα λάβουν, μάλιστα, ισχύ διεθνούς σύμβασης -ώστε να υπερβαίνουν τους ελληνικούς νόμους- και θα παρέχουν στο στρατιωτικό διοικητή της Συμμαχίας υπερεξουσίες:...
από τη χρησιμοποίηση -χωρίς ειδική άδεια- εδάφους, εγκταταστάσεων, πολεμικών και εμπορικών σκαφών, μέχρι τη... δέσμευση ιδιωτικών περιουσιών! Κι όλα αυτά, τη στιγμή που πυκνώνουν τα σύννεφα του πολέμου στο Ιράν.

Ελληνική αναβάθμιση

Το «Μνημόνιο Κατανόησης» (Memorandum Of Understanding) στην ελληνική μετάφραση αναβαθμίζεται σε «Πρωτόκολλο Συμφωνίας και Συναντίληψης». Μάλιστα, η κυβέρνηση το προώθησε στη Βουλή με τη μορφή σχεδίου νόμου, ώστε να αποτελέσει «κανόνα διεθνούς δικαίου ή διεθνούς σύμβασης». Και, κατά συνέπεια, να αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος του ελληνικού δικαίου.

Η συγκεκριμένη συμφωνία επικυρώνεται και από τις άλλες χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ και χρησιμοποιείται ως «ομπρέλα» για σειρά δράσεων των συμμάχων. Στην ελληνική Βουλή, συζητήθηκε στην επιτροπή Εξωτερικών και Αμυνας, την παραμονή του ανασχηματισμού. Εκεί ας σημειωθεί ότι καταψηφίστηκε απ' όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Εισήχθη αργότερα οχτώ (!) φορές στην ολομέλεια, αλλά «κρατήθηκε» έπειτα από νέες ενστάσεις. Και τώρα, που ανοίγει πάλι η Βουλή, το κείμενο επανέρχεται.

Πρόκειται για μια συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης και του «στρατηγείου επιχειρήσεων του ανώτατου συμμαχικού διοικητή». Αφορά την υποστήριξη της Ελλάδας σε επιχειρήσεις ή ασκήσεις του ΝΑΤΟ και προβλέπει:

1. Υποστήριξη της Ελλάδας προς το ΝΑΤΟ οποτεδήποτε αυτό κρίνει: «Πολιτική και στρατιωτική βοήθεια παρέχεται σε καιρό ειρήνης, σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, σε κρίσεις και συγκρούσεις από μία φιλοξενούσα χώρα στις συμμαχικές δυνάμεις που βρίσκονται σε αυτήν, επιχειρούν ή διέρχονται από το έδαφος της φιλοξενούσας χώρας, τα χωρικά της ύδατα ή τον εναέριο χώρο της».

2. Επιχειρήσεις χωρίς σύνορα. Διελεύσεις πλοίων σε χωρικά ύδατα και αεροσκαφών χωρίς σχέδια πτήσης: «Οι επιχειρήσεις ΝΑΤΟ, που υποστηρίζονται από την παρούσα συμφωνία μπορεί να απαιτούν και πολυεθνική αεροπορική υποστήριξη με αεροσκάφη σταθερών πτερύγων και ελικόπτερα, στην περίπτωση δε λιμένων, εμπορικά και πολεμικά πλοία.

»Η φιλοξενούσα χώρα αποδέχεται ότι η κίνηση τέτοιων αεροσκαφών, ελικοπτέρων, πλοίων και των πληρωμάτων αυτών προς και εντός των χωρικών υδάτων και του εναερίου χώρου της φιλοξενούσας χώρας θα γίνεται κάτω από μια γενική άδεια για όλη τη διάρκεια της επιχείρησης».

«Μπάτε σκύλοι...»

Αρα, με την επικύρωση της συμφωνίας δεν θα χρειάζεται πλέον ειδική αδεια για χρησιμοποίηση του ελληνικού εδάφους. Ετσι παρακάμπτεται το ίδιο το σύνταγμα, που σαφώς ορίζει ότι «χωρίς νόμο, που ψηφίζεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, δεν είναι δεκτή στην Επικράτεια ξένη στρατιωτική δύναμη ούτε μπορεί να διαμένει σ' αυτή ή να περάσει μέσα από αυτή».

3. Ο ΝΑΤΟϊκός διοικητής καθίσταται απόλυτος άρχων. Αποφασίζει, ας πούμε, εάν και ποια έξοδα, που θα βαρύνουν την Ελλάδα για λογαριασμό του ΝΑΤΟ, θα χρεωθούν στο κοινό ταμείο της Συμμαχίας: «Ο διοικητής ΝΑΤΟ θα αποφασίζει εάν είναι εφικτή κοινή χρηματοδότηση και για ποιες διαδικασίες μπορεί να προβλεφθεί». Ο ίδιος «δίνει προτεραιότητα στην απαιτούμενη υποστήριξη» (σ.σ.: τι θα πληρώσει η χώρα μας), ο ίδιος «θα εγκρίνει τις τιμές» των υπηρεσιών και εάν θα δοθεί «αποζημίωση προς τη φιλοξενούσα χώρα».

4. Οι υπερεξουσίες φτάνουν μέχρι και τη δέσμευση ιδιοκτησίας! «Οι στρατηγικές διοικήσεις θα εκτελούν οι ίδιες ή μέσω αντιπροσώπου, νομικές πράξεις που απαιτούνται για την εκτέλεση αποστολών, περιλαμβανομένων και άσκηση του δικαιώματος να συνάπτουν συμφωνίες και συμβάσεις, να αναλαμβάνουν νομικές ή διοικητικές διαδικασίες και να δεσμεύουν ή να διαθέτουν ιδιοκτησία»!

5. Προβλέπεται ειδικό φορολογικό καθεστώς:
«Τα υλικά, εφόδια, προϊόντα και προμήθειες που εισάγονται και εξάγονται από το έδαφος της φιλοξενούσας χώρας, εξαιρούνται όλων των δασμών, φόρων και κρατήσεων. Τούτο ισχύει και για αγαθά, που θα αγοραστούν προς υποστήριξη της επιχείρησης ΝΑΤΟ και θα εξαχθούν».
Με το μνημόνιο αυτό το ΝΑΤΟ διασφαλίζει απόλυτη επικυριαρχία, αφού δεν θα υπάρχει ανάγκη ούτε τυπικών διαβουλεύσεων για την υπογραφή ξεχωριστών συμφωνιών για κάθε επιχείρηση. Η χρήση της βάσης της Σούδας, π.χ., θα τίθεται πιο γρήγορα και εύκολα στη διάθεση των συμμάχων. Από την άποψη αυτή είναι αποκαλυπτικό το απόσπασμα της αιτιολογικής έκθεσης που συνοδεύει το σχέδιο νόμου στη Βουλή:
«...Η κύρωση του παρόντος Μνημονίου κρίνεται ιδιαιτέρως επωφελής, καθόσον θα εξαλείψει την ανάγκη συνεχών διαβουλεύσεων για την υπογραφή συμφωνιών για κάθε άσκηση ή επιχείρηση του ΝΑΤΟ ξεχωριστά».
6. Από τη στιγμή, που θα κυρωθεί η συμφωνία, η Ελλάδα «δένεται» με συμβατικές υποχρεώσεις, καθώς δεν θα μπορεί ουσιαστικά -ακόμη κι εάν θέλει- να διακόψει την ισχύ της. Απαιτείται προηγούμενη, από εξαμήνου, έγγραφη ενημέρωση των συμμάχων.

7. Ακόμη και εάν συμβεί όμως αυτό, σειρά διατάξεων θα εξακολουθήσουν να παραμένουν σε ισχύ «μέχρι την ολοκλήρωση όλων των σχετικών υποχρεώσεων».

Κόστος χωρίς όρια

Αφορούν τη χρηματοδότηση και απαλλαγή από φόρους (σε ό,τι θα εισάγουν-εξάγουν, αγοράζουν οι ΝΑΤΟϊκοί, διόδια οχημάτων κ.λπ.), τη νομική εξουσία του διοικητή και την ασφάλεια των πληροφοριών. Δηλαδή, θα συνεχίσουν να λειτουργούν όλα κανονικά μέχρι να ολοκληρωθεί η στρατιωτική επιχείρηση.

8. Οσο για τυχόν διαφορές στην ερμηνεία και εφαρμογή της, αυτές θα λύνονται στο κατώτατο δυνατό επίπεδο -μεταξύ των μελών- και «χωρίς παραπομπή σε εθνικό ή διεθνές δικαστήριο ή τρίτους για διακανονισμό».

9. Σε οικονομικό επίπεδο, τέλος, το σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα θα επωμιστεί ένα πρόσθετο κόστος, το οποίο θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι της Ελλάδας.

Στο θέμα αυτό το σχέδιο νόμου έχει ακόμη μια εντυπωσιακή πρωτοτυπία: συνοδεύεται από έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία προϋπολογίζει ότι... το κόστος είναι απροσδιόριστο!

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ Ελευθεροτυπία- 30/04/2006
Πηγή

http://dia-kosmos.blogspot.gr/