ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 25-29 ΜΑΙΟΥ 2020 / Τραγικές ιστορίες από τη γενοκτονία των Ποντίων-Σμύρνη 1922
Όπως προκύπτει από το εβδομαδιαίο «Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκοσειρών στην Ελληνική TV», δύο μόνο μεγάλες πολυεθνικές κάλυψαν ποσοστό μεγαλύτερο του 17% των συνολικών διαφημίσεων ολόκληρης της εβδομάδος σε τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης (δείτε αναλυτικά στο τέλος της ανακοίνωσης).
Πρόκειται για την πολυεθνική Procter & Gamble που εδρεύει στο Οχάιο των ΗΠΑ (σχετικό: Ιστορία μου, αμαρτία μου: Η Procter & Gamble (Ελλάς) διαφημίζεται σε τουρκοσειρές) και την Glaxo Smith Kleine, μια φαρμακευτική πολυεθνική με έδρα την Βρετανία, η οποία είναι βουτηγμένη σε σκάνδαλα από την Αμερική και την Ευρώπη μέχρι την μακρινή Κίνα όπου το 2014, Κινέζικο δικαστήριο την καταδίκασε για διαφθορά σε πρόστιμο 380 εκατομμυρίων Ευρώ.
Αυτές οι δύο πολυεθνικές στήριξαν τις τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης «αγοράζοντας» το 17% περίπου όλων των διαφημίσεων των τουρκοσειρών της ελληνικής τηλεόρασης, την εβδομάδα 25-29 Μαΐου 2020, με χρήματα -φυσικά- των πελατών τους.
Όπως είναι γνωστό, μέσα στην τιμή που πληρώνουμε για να αγοράσουμε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, συμπεριλαμβάνεται και η διαφημιστική δαπάνη που επιβαρύνει τον καταναλωτή, δηλαδή την τσέπη μας.
Αν λοιπόν αγοράζουμε από το σούπερ μάρκετ για το σπίτι μας Lenor, Always, Fairy, Old Spice, Ariel, Pantene, Swiffer, Oral–B, Fixodent, Herbal Essences Pure ή από το φαρμακείο της γειτονιάς μας Panmigran, Paradontax, Panadol, Sensodyne, Voltarol, Corega, τότε πληρώνουμε και από την δική μας τσέπη την διαφήμιση των προϊόντων αυτών σε τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης!
Μπορούμε όμως να απέχουμε από την αγορά όλων αυτών των προϊόντων – τουλάχιστον μέχρι να σταματήσουν να προκαλούν τον ελληνικό λαό, με τις διαφημίσεις τους σε προπαγανδιστικές τουρκοσειρές οι οποίες παρουσιάζουν μια όμορφη και ηθική τουρκική κοινωνία και φέρνουν την τουρκική γλώσσα μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι εδώ και δεκαπέντε χρόνια.
Άλλωστε όλα τα προϊόντα των παραπάνω πολυεθνικών έχουν ανταγωνιστικά «υποκατάστατα» τα οποία μπορούμε να αγοράσουμε – ιδίως όταν αυτά δεν είναι εισαγόμενα, παράγονται στην Ελλάδα και φέρουν την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή (ακόμα καλύτερα) «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ».
Είναι λοιπόν δική μας επιλογή να γυρίσουμε την πλάτη στα προϊόντα που πληρώνουν από την δική μας τσέπη την διαφήμιση τους σε τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης!
Εκτός από τις παραπάνω δύο εταιρίες, υπάρχουν και πέντε ακόμα εταιρίες που αναδείχτηκαν Χρυσοί Χορηγοί, με 12 ή περισσότερες διαφημιστικές παρουσίες την εβδομάδα 22-29 Μαΐου 2020, σύμφωνα με τον κατάλογο που ακολουθεί:
Κάνουμε έκκληση, για μια ακόμα φορά, στις επιχειρήσεις που διαφημίζονται μέσα από τις τουρκικές σειρές των καναλιών STAR και SKAI, να δώσουν οδηγίες στις διαφημιστικές τους εταιρίες ώστε να εξαιρούν από την προβολή διαφημιστικών τους μηνυμάτων τις τουρκικές σειρές που μεταδίδονται από την ελληνική τηλεόραση. Μια τέτοια ενέργεια αποτελεί στοιχειώδη αντίδραση προβληματισμού απέναντι στην επικίνδυνη για την ειρήνη επιθετικότητα των Τούρκων.
Comments