Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, οι δάσκαλοι του δημόσιου δημοτικού σχολείου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τις ειδικές τάξεις υποδοχής και τα τμήματα Ζ.Ε.Π. (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), καλούνται να συμπληρώσουνμια τυποποιημένη φόρμα αποτίμησης του εκπαιδευτικού τους έργου για κάθε συμμετέχοντα μαθητή.
Στην φόρμα και στο σημείο όπου ο δάσκαλος συμπληρώνει τον τύπο της ευάλωτης κοινωνικής ομάδας (Ε.Κ.Ο.) του μαθητή, απουσίαζε από τις επιλογές η λέξη «Πομάκοι», ενώ υπήρχαν οι επιλογές «παλιννοστούντες, αλλοδαποί, μουσουλμανική μειονότητα και Ρωμά». Αδιάψευστο στοιχείο της Εκπαιδευτικής και Πολιτισμικής μας Γενοκτονίας.
Να σημειώσουμε πως η εμπειρία των εκπαιδευτικών που κλήθηκαν να διδάξουν στα παραπάνω τμήματα έδειξε πως τα Πομακόπουλα έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις στη γλώσσα και τα μαθηματικά, αλλά και τελείως διαφορετικές ανάγκες από τους τουρκοφανείς μαθητές και τους Ρωμά.
Στα προγράμματα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων της Φραγκουδάκη, όπως και εδώ, είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό να στήνεις και να εφαρμόζεις εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία δεν αναγνωρίζουν τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των Πομάκων.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, ο παραλογισμός στελεχών της εκπαίδευσης δεν έχει μέτρο. Εκπαιδευτικός ο οποίος συμμετείχε στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σε κεντρικό σχολείο της Ξάνθης, έκρινε σκόπιμο να συμπληρώσει στο συγκεκριμένο σημείο της φόρμας των Ζ.Ε.Π. τη λέξη «Πομάκος» για τους Πομάκους μαθητές του.
Να σημειώσουμε πως η εμπειρία των εκπαιδευτικών που κλήθηκαν να διδάξουν στα παραπάνω τμήματα έδειξε πως τα Πομακόπουλα έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις στη γλώσσα και τα μαθηματικά, αλλά και τελείως διαφορετικές ανάγκες από τους τουρκοφανείς μαθητές και τους Ρωμά.
Στα προγράμματα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων της Φραγκουδάκη, όπως και εδώ, είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό να στήνεις και να εφαρμόζεις εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία δεν αναγνωρίζουν τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των Πομάκων.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω, ο παραλογισμός στελεχών της εκπαίδευσης δεν έχει μέτρο. Εκπαιδευτικός ο οποίος συμμετείχε στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σε κεντρικό σχολείο της Ξάνθης, έκρινε σκόπιμο να συμπληρώσει στο συγκεκριμένο σημείο της φόρμας των Ζ.Ε.Π. τη λέξη «Πομάκος» για τους Πομάκους μαθητές του.
Όταν λοιπόν κατέθεσε τα έγγραφα στο διευθυντή αυτός του έκανε αυστηρές συστάσεις για να σβήσει τη λέξη Πομάκος με τη γελοία δικαιολογία ότι θα δημιουργηθεί ... πρόβλημα. Φυσικά, όταν ρωτήθηκε από τον εκπαιδευτικό για το τι είδους πρόβλημα θα δημιουργηθεί, αφού οι ίδιοι οι μαθητές δηλώνουν περήφανα Πομάκοι, ο διευθυντής δεν κατάφερε να δώσει μια πειστική απάντηση. Αρκέστηκε σε αερολογίες του τύπου είναι λεπτό το ζήτημα και τι θα πει ο σύμβουλος εκπαίδευσης!
Είναι όντως «λεπτό» το θέμα ή μήπως είναι χοντρόπετσοι κάποιοι που «σταδιοδρομούν» στους χώρους της εκπαίδευσης;
Το παραπάνω ρατσιστικό περιστατικό αποτελεί ντροπή για τις δομές και τις αξίες του ελληνικού σχολείου. Ζητάμε άμεσα να συμπεριληφθούν ξεχωριστά οι Πομάκοι στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και να δημιουργηθεί ιδιαίτερο εκπαιδευτικό υλικό για τα Πομακόπουλα βασισμένο στις ανάγκες τους όπως αντίστοιχα υπάρχει για τους τουρκογενείς μαθητές και τους Ρωμά.
Το θέμα σύντομα θα φθάσει και σε διεθνείς οργανισμούς.
Τεύχος 81-82, Οκτώβριος 2015 - Ιανουάριος 2016
http://dia-kosmos.blogspot.gr/
Είναι όντως «λεπτό» το θέμα ή μήπως είναι χοντρόπετσοι κάποιοι που «σταδιοδρομούν» στους χώρους της εκπαίδευσης;
Το παραπάνω ρατσιστικό περιστατικό αποτελεί ντροπή για τις δομές και τις αξίες του ελληνικού σχολείου. Ζητάμε άμεσα να συμπεριληφθούν ξεχωριστά οι Πομάκοι στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και να δημιουργηθεί ιδιαίτερο εκπαιδευτικό υλικό για τα Πομακόπουλα βασισμένο στις ανάγκες τους όπως αντίστοιχα υπάρχει για τους τουρκογενείς μαθητές και τους Ρωμά.
Το θέμα σύντομα θα φθάσει και σε διεθνείς οργανισμούς.
Τεύχος 81-82, Οκτώβριος 2015 - Ιανουάριος 2016
http://dia-kosmos.blogspot.gr/