Η έκρηξη του σχιστολιθικού έχει δημιουργήσει ένα κόσμο πλημμυρισμένο με αργό πετρέλαιο, βάζοντας φωτιά στις τιμές και μειώνοντας σημαντικά την εξάρτηση των ΗΠΑ σε εισαγόμενη ενέργεια. Αλλά δημιουργείται και ένα πρόβλημα που είναι ολοένα και αυξανόμενο.
Οι ΗΠΑ παράγουν το λάθος πετρέλαιο.
Την ίδια στιγμή το Τέξας και άλλες Πολιτείες με σχιστολιθικό γεμίζουν την αγορά με το ελαφρύ αργό που διαθέτουν, κερδίζοντας πρόσκαιρα κέρδη τα οποία όμως βγάζουν την παγκόσμια αγορά πετρελαίου εκτός ισορροπίας.
Τα διυλιστήρια που έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια για να βγάζουν κέρδος από την επεξεργασία του φθηνού χαμηλής ποιότητας αργού, πληρώνουν απίστευτα ποσά για να βρουν τα πανάκριβα πρόσθετα που χρειάζονται. Αυτά είναι τα καλά νέα για τους παραγωγούς του ΟΠΕΚ όπως το Ιράκ και η Σαουδική Αραβία που δεν παράγουν το ελαφρύ σχιστολιθικό πετρέλαιο.
Η κρίση στη Βενεζουέλα σε συνδυασμό με τον περιορισμό της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ να επιτείνει αυτή την ανισορροπία. Η Βενεζουέλα δεν πρέπει να ξεχνάμε πως εξάγει ένα από τα βαρύτερα πετρέλαια και η κυβέρνηση Τράμπ εξήγγειλε νέους περιορισμούς κατά της χώρας, που θα κάνει την επεξεργασία και εξαγωγή του αργού πετρελαίου της χώρας ακόμα πιο δύσκολο. Την ίδια στιγμή τα διυλιστήρια στις ΗΠΑ αναζητούν λύση για εναλλακτικές πηγές προμήθειας προκαλώντας προβληματισμό.
Ο Γκάρι Σίμονς, κορυφαίο στέλεχος της Valero Energy Corp. Που αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στα αμερικανικά διυλιστήρια, δήλωσε πως «Έχουμε ακόμα κάποιες τρύπες στο σχέδιο προμηθειών μας. Δεν παίρνουμε τίποτα από την Βενεζουέλα».
Το αργό πετρέλαιο δεν είναι το ίδιο παντού. Το είδος που προέρχεται από τα σχιστολιθικά πηγάδια του Δυτικού Τέξας θυμίζει μαγειρικό λάδι, που είναι εύκολο να το επεξεργαστείς. Το πετρέλαιο από τα οικόπεδα της Βενεζουέλας, θυμίζει περισσότερο… μαρμελάδα καθώς είναι πηχτό και δύσκολο να το επεξεργαστεί κάποιος. Η πυκνότητα δεν είναι η μόνη διαφορά, καθώς και η περιεκτικότητα σε θείο είναι επίσης σημαντική, χωρίζοντας την αγορά σε «γλυκό» και «ξινό» αργό. Το βαρύ αργό πετρέλαιο τείνει να έχει περισσότερο θειάφι από το αντίστοιχο ελαφρύ.
Καθώς Σαουδική Αραβία, Ρωσία και Καναδάς μειώνουν την παραγωγή και οι αμερικανικές κυρώσεις αναγκάζουν την μείωση των εξαγωγών Βενεζουέλας και Ιράν, η αγορά του χαμηλής ποιότητας αργού αρχίζει να νιώθει τις επιπτώσεις.
Όπως σημειώνει η Αμρίτα Σεν, κορυφαία αναλυτής πετρελαίου της Energy Aspects στο Λονδίνο υπογραμμίζει πως «Η πίστη στο βαρύ αργό πετρέλαιο οδηγείται από τις ελλείψεις του «ξινού» αργού.
Οι οδηγοί αυτοκινήτων μπορούν να επωφεληθούν από την ανισορροπία που υπάρχει στην αγορά καθώς πολύ ελαφρύ-γλυκό αργό πετρέλαιο μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερη βενζίνη και κατ’ επέκταση χαμηλότερες τιμές. Στην αντίπερα όχθη όμως, οι επαγγελματίες οδηγοί θα δουν να πλήττονται καθώς τα διυλιστήρια προτιμούν το βαρύ-πικρό αργό πετρέλαιο για να παράξουν diesel
Για τους εμπόρους πετρελαίου στην αγορά, προσφέρει την ευκαιρία να κερδίσουν από τις αλλαγές των τιμών που υπάρχουν ανάμεσα στις διαφορετικές ποικιλίες αργού.
Όπως σημειώνουν οι ιθύνοντες, σύντομα θα υπάρξουν αλλαγές στην αγορά. Η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα μπορούσε να πληγεί ακόμα περισσότερο καθώς ο ΟΠΕΚ μειώνει ακόμα περισσότερο την παραγωγή. Ήδη η Σαουδική Αραβία έχει προειδοποιήσει πως θα μειώσει την παραγωγή τον Φεβρουάριο.
Την ίδια στιγμή, η παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ συνεχίζει να αυξάνεται, ενισχύοντας την ανοδική τάση για το γλυκό και ελαφρύ αργό. Η αναλογία του ελαφρύ αργού στη συνολική πετρελαϊκή αγορά των ΗΠΑ αυξήθηκε στο 57% από 51% που ήταν στις αρχές του 2017, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg.
Στην αγορά, οι διαφορές στις τιμές για μερικές από τις πιο σημαντικές ποικιλίες του βαρύ και ξινού αργού, όπως το Ρωσικό Urals και το αμερικάνικο Mars Blend από τον Κόλπο του Μεξικό, βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 5 ετών.
Το βαρύ και πικρό αργό γίνεται όλο και πιο ακριβό με τα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια βενζίνης να είναι τόσο χαμηλά, που πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα πιο εξελιγμένα πρόσθετα σε χαμηλότερο βαθμό, κάνοντας μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρήματα.
Πηγή
http://dia-kosmos.blogspot.gr/
Την ίδια στιγμή το Τέξας και άλλες Πολιτείες με σχιστολιθικό γεμίζουν την αγορά με το ελαφρύ αργό που διαθέτουν, κερδίζοντας πρόσκαιρα κέρδη τα οποία όμως βγάζουν την παγκόσμια αγορά πετρελαίου εκτός ισορροπίας.
Τα διυλιστήρια που έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια για να βγάζουν κέρδος από την επεξεργασία του φθηνού χαμηλής ποιότητας αργού, πληρώνουν απίστευτα ποσά για να βρουν τα πανάκριβα πρόσθετα που χρειάζονται. Αυτά είναι τα καλά νέα για τους παραγωγούς του ΟΠΕΚ όπως το Ιράκ και η Σαουδική Αραβία που δεν παράγουν το ελαφρύ σχιστολιθικό πετρέλαιο.
Η κρίση στη Βενεζουέλα σε συνδυασμό με τον περιορισμό της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ να επιτείνει αυτή την ανισορροπία. Η Βενεζουέλα δεν πρέπει να ξεχνάμε πως εξάγει ένα από τα βαρύτερα πετρέλαια και η κυβέρνηση Τράμπ εξήγγειλε νέους περιορισμούς κατά της χώρας, που θα κάνει την επεξεργασία και εξαγωγή του αργού πετρελαίου της χώρας ακόμα πιο δύσκολο. Την ίδια στιγμή τα διυλιστήρια στις ΗΠΑ αναζητούν λύση για εναλλακτικές πηγές προμήθειας προκαλώντας προβληματισμό.
Ο Γκάρι Σίμονς, κορυφαίο στέλεχος της Valero Energy Corp. Που αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στα αμερικανικά διυλιστήρια, δήλωσε πως «Έχουμε ακόμα κάποιες τρύπες στο σχέδιο προμηθειών μας. Δεν παίρνουμε τίποτα από την Βενεζουέλα».
Το αργό πετρέλαιο δεν είναι το ίδιο παντού. Το είδος που προέρχεται από τα σχιστολιθικά πηγάδια του Δυτικού Τέξας θυμίζει μαγειρικό λάδι, που είναι εύκολο να το επεξεργαστείς. Το πετρέλαιο από τα οικόπεδα της Βενεζουέλας, θυμίζει περισσότερο… μαρμελάδα καθώς είναι πηχτό και δύσκολο να το επεξεργαστεί κάποιος. Η πυκνότητα δεν είναι η μόνη διαφορά, καθώς και η περιεκτικότητα σε θείο είναι επίσης σημαντική, χωρίζοντας την αγορά σε «γλυκό» και «ξινό» αργό. Το βαρύ αργό πετρέλαιο τείνει να έχει περισσότερο θειάφι από το αντίστοιχο ελαφρύ.
Καθώς Σαουδική Αραβία, Ρωσία και Καναδάς μειώνουν την παραγωγή και οι αμερικανικές κυρώσεις αναγκάζουν την μείωση των εξαγωγών Βενεζουέλας και Ιράν, η αγορά του χαμηλής ποιότητας αργού αρχίζει να νιώθει τις επιπτώσεις.
Όπως σημειώνει η Αμρίτα Σεν, κορυφαία αναλυτής πετρελαίου της Energy Aspects στο Λονδίνο υπογραμμίζει πως «Η πίστη στο βαρύ αργό πετρέλαιο οδηγείται από τις ελλείψεις του «ξινού» αργού.
Οι οδηγοί αυτοκινήτων μπορούν να επωφεληθούν από την ανισορροπία που υπάρχει στην αγορά καθώς πολύ ελαφρύ-γλυκό αργό πετρέλαιο μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερη βενζίνη και κατ’ επέκταση χαμηλότερες τιμές. Στην αντίπερα όχθη όμως, οι επαγγελματίες οδηγοί θα δουν να πλήττονται καθώς τα διυλιστήρια προτιμούν το βαρύ-πικρό αργό πετρέλαιο για να παράξουν diesel
Για τους εμπόρους πετρελαίου στην αγορά, προσφέρει την ευκαιρία να κερδίσουν από τις αλλαγές των τιμών που υπάρχουν ανάμεσα στις διαφορετικές ποικιλίες αργού.
Όπως σημειώνουν οι ιθύνοντες, σύντομα θα υπάρξουν αλλαγές στην αγορά. Η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα μπορούσε να πληγεί ακόμα περισσότερο καθώς ο ΟΠΕΚ μειώνει ακόμα περισσότερο την παραγωγή. Ήδη η Σαουδική Αραβία έχει προειδοποιήσει πως θα μειώσει την παραγωγή τον Φεβρουάριο.
Την ίδια στιγμή, η παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ συνεχίζει να αυξάνεται, ενισχύοντας την ανοδική τάση για το γλυκό και ελαφρύ αργό. Η αναλογία του ελαφρύ αργού στη συνολική πετρελαϊκή αγορά των ΗΠΑ αυξήθηκε στο 57% από 51% που ήταν στις αρχές του 2017, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg.
Στην αγορά, οι διαφορές στις τιμές για μερικές από τις πιο σημαντικές ποικιλίες του βαρύ και ξινού αργού, όπως το Ρωσικό Urals και το αμερικάνικο Mars Blend από τον Κόλπο του Μεξικό, βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 5 ετών.
Το βαρύ και πικρό αργό γίνεται όλο και πιο ακριβό με τα περιθώρια κέρδους για τα διυλιστήρια βενζίνης να είναι τόσο χαμηλά, που πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα πιο εξελιγμένα πρόσθετα σε χαμηλότερο βαθμό, κάνοντας μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρήματα.
Πηγή
http://dia-kosmos.blogspot.gr/
Comments