“Το ανάλογο αξίωμα της κοινωνικής μηχανικής είναι: Αν κάτι δεν έχει αναφερθεί, δεν συνέβη ποτέ”
"Σε Έναν Κόσμο Προπαγάνδας, Η Αλήθεια Είναι Πάντα Μια Συνωμοσία"
"Το Ποιο Επικίνδυνο Από Όλα Τα Ηθικά Διλήμματα Είναι Όταν, Είμαστε Υποχρεωμένοι Να Κρύβουμε Την Αλήθεια Για Να Βοηθήσουμε Την Αλήθεια Να Νικήσει"

Έλληνα.....Δεν σου ζητάμε να μην είσαι μαλάκας, απλά κάνε μια μικρή παύση. Μπορείς.

Σήμερα περισσότερες από 7.000 γερμανικές εταιρείες έχουν επενδύσει στην Τουρκία 13 δισ. ευρώ σε εργοστάσια, καταστήματα και γραφεία. Για παράδειγμα, η Siemens άρχισε να δραστηριοποιείται στην Τουρκία επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα μέσα του 19ου αιώνα.

Οι Τούρκοι φτιάχνουν αυτοκίνητα; Και εμείς τα αγοράζουμε;

Οι Τούρκοι έχουν θέμα με την Ευρώπη και προσπαθούν να κολλήσουν όσο πιο στενά μπορούν σε αυτή. Στο ποδόσφαιρο, στο μπάσκετ και γενικά σε όλα τα ομαδικά αθλήματα μετέχουν στις πανευρωπαϊκές διοργανώσεις, θέλουν διακαώς να γίνουν ισότιμα μέλη της Ευρωπαϊκή Ένωσης και πιέζουν όσο μπορούν προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ γενικά επιζητούν τα προϊόντα τους να θεωρούνται ευρωπαϊκά. Είτε αυτά είναι υφάσματα, καθόλου τυχαία η αναφορά, είτε αυτοκίνητα.

Να γελάσουμε με το τελευταίο; Μάλλον όχι γιατί όσο και αν δεν θέλουμε να το πιστέψουμε, για πολλούς λόγους μεταξύ αυτών και η εθνική υπερηφάνεια, οι Τούρκοι όχι μόνο παράγουν αυτοκίνητα, ξεκίνησαν δειλά δειλά από τη δεκαετία του ’60, αλλά τη χρονιά που μας πέρασε κατασκεύασαν συνολικά σχεδόν 1.200.000 οχήματα και πλασαρίστηκαν στην 6η θέση του αντίστοιχου ευρωπαϊκού top ten. Μπροστά από παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου, όπως είναι η Ιταλία…

Ακόμα ένα ερώτημα: Ξέρετε καμία τούρκικη μάρκα αυτοκινήτων;

Μην ταλαιπωρείστε άδικα: δεν υπάρχει. Ακριβέστερα δεν υπάρχει προς το παρόν, μιας και πριν από μερικές μέρες μια είδηση πέρασε στα ψιλά: η τουρκική κυβέρνηση αγόρασε από τη χρεωκοπημένη σουηδική Saab την τεχνολογία, την τεχνογνωσία και τις γραμμές παραγωγής, όχι όμως και το όνομα, του 9-3. Με στόχο τη δημιουργία μιας εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και μιας τούρκικης μάρκας αυτοκινήτων…

Μέχρι τότε όμως δεν θα υπάρχει καμία και αν αναρωτιέστε ποιοι κατασκευάζουν όλα αυτά τα αυτοκίνητα στη γείτονα η απάντηση είναι γνωστές, καταξιωμένες μάρκες. Που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο, φυσικά και στην Ελλάδα. Εργοστάσια στην Τουρκία, όπως μπορείτε να δείτε και στον χάρτη και συνήθως με τη μορφή joint venture με τοπικούς επιχειρηματικούς ομίλους έχουν οι Ford (Ford Otasan, σε συνεργασία με τον όμιλο Koc), Fiat (Tofas σε συνεργασία και πάλι με τον όμιλο Koc), Renault (Oyak Renault, σε συνεργασία με τον όμιλο Oyak), Hyundai (Hyundai Assan, σε συνεργασία με τον όμιλο Kibar), η Toyota και η Honda. Στα επαγγελματικά αυτοκίνητα δραστηριοποιούνται κατασκευαστικά στην Τουρκία οι γερμανικές Mercedes και ΜΑΝ, οι γαλλικές Peugeot και Citroen και όχι μόνο, ενώ υπάρχει και η Temsa (λεωφορεία) που συνεργάζεται με τη Mitsubishi.

Ενδιαφέρον είναι πως ένα από τα πιο διάσημα βαν παγκοσμίως, το Ford Transit, κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Τουρκία –το ότι ήταν συνώνυμο των Τούρκων μεταναστών στην Δυτική Ευρώπη δεν έπαιξε κανένα ρόλο, ενώ αντίθετα έπαιξε καθοριστικό το μειωμένο κόστος παραγωγής. Αποκλειστικά στην Τουρκία –για όσα αυτοκίνητα πωλούνται στην Ευρώπη- κατασκευάζεται και το νέο Toyota Corolla αλλά και το πιο παλιό Verso, ενώ το 70% των Renault Clio, για να αναφερθούμε σε ένα ακόμα επιτυχημένο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, προέρχεται από τη γειτονική χώρα, όπως και το σύνολο των Hyundai i10 και i20.

Επίσης το νέο σεντάν της Fiat, το Tipo, θα κατασκευάζεται για όλο τον κόσμο –ΟΚ, δεν θα πωλείται παντού- στις εγκαταστάσεις της Tofas στην Προύσα (Bursa), ενώ η εμφάνισή του ως πρωτότυπο με το όνομα Aegea, δεν κάνετε λάθος Αιγαίο είναι, είχε γίνει στην έκθεση της Κωνσταντινούπολης που οι Τούρκοι θέλουν να καθιερώσουν.

Το Tipo έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από το τμήμα R&D της Tofas, με τη συνδρομή βέβαια των Ιταλών, ενώ συνολικά το τέλος του 2014 βρήκε την Τουρκία με 50 κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης στο συγκεκριμένο κλάδο, μιας και δραστηριοποιούνται τοπικά και πολλοί προμηθευτές.

Ο κύριος λόγος για την παρουσία τόσων αυτοκινητοβιομηχανιών στην άλλη πλευρά του Αιγαίου είναι το μειωμένο κόστος παραγωγής σε σχέση με τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης αλλά και σε σύγκριση με κάποιες της Ανατολικής. Στα πρώτα βήματα των ντόπιων εργοστασίων ρόλο έπαιξε και η αρκετά μεγάλη εσωτερική αγορά, τόσο λόγω του μεγάλου πληθυσμού όσο και λόγω της μικρής αναλογίας οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους.

Η οποία μπορεί να εξακολουθεί να είναι μικρή, αλλά αυτό δεν εμποδίζει το 70% των οχημάτων που κατασκευάζεται στην Τουρκία να εξάγεται. Το 73% εξ αυτών σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οπότε όπως καταλαβαίνετε η πιθανότητα να είναι και το δικό σας αυτοκίνητο Made in Turkey είναι σημαντική, ενώ πλέον τα αυτοκίνητα είναι το πρώτο εξαγωγικό προϊόν της χώρας, καθώς ξεπέρασαν τελευταία τα προϊόντα της κλωστοϋφαντουργίας που προαναφέραμε.

Σε ποιον να το πεις και να σε πιστέψει λοιπόν ότι η Τουρκία είναι δύναμη ως αυτοκινητοπαραγωγός χώρα… Και στο μέλλον αναμένεται να γίνει ακόμα πιο ισχυρή. Οι γνώστες της συγκεκριμένης αγοράς κάνουν αφενός λόγο για μια ακόμα μεγάλη και καταξιωμένη αυτοκινητοβιομηχανία που πιθανότατα θα εγκατασταθεί μέσα στην επόμενη 5ετία, ενώ αναμένεται να αποτελέσει και προπύργιο των αντίστοιχων βιομηχανιών των BRIC –τις θυμόσαστε αυτές τις χώρες που δήθεν θα μας έδιναν δάνειο πριν λίγους μήνες που είχαν σφίξει για τα καλά οι κώλοι;- και κυρίως αυτών της Κίνας, όταν προσπαθήσουν να εισβάλλουν για τα καλά στις ευρωπαϊκές αγορές.

πηγή

http://dia-kosmos.blogspot.gr/

Comments