“Το ανάλογο αξίωμα της κοινωνικής μηχανικής είναι: Αν κάτι δεν έχει αναφερθεί, δεν συνέβη ποτέ”
"Σε Έναν Κόσμο Προπαγάνδας, Η Αλήθεια Είναι Πάντα Μια Συνωμοσία"
"Το Ποιο Επικίνδυνο Από Όλα Τα Ηθικά Διλήμματα Είναι Όταν, Είμαστε Υποχρεωμένοι Να Κρύβουμε Την Αλήθεια Για Να Βοηθήσουμε Την Αλήθεια Να Νικήσει"

Μενεξέδες και ζουμπούλια

Μενεξέδες και ζουμπούλια (Πολίτικο)

Το τραγούδι «Μενεξέδες και Ζουμπούλια» θεωρείται παραδοσιακό (επτανησιακό) τραγούδι που τραγουδιέται ακόμη και σήμερα κυρίως στις χορωδίες των νησιών.

Ταυτόχρονα όμως ιστορία του χάνεται και στα βάθη της Μικράς Ασίας, με μικρές παραλλαγές στη μελωδία, την εναρμόνιση και τους στίχους.

Η διπλή αυτή πορεία του τραγουδιού δείχνει το πώς ταξίδευαν και ταξιδεύουν, στίχοι και μελωδίες απ' άκρη σ' άκρη του Ελληνισμού (και όχι μόνο...).

Τι κι αν το βαλσάκι παραπέμπει στη Δύση και ο τρίσημος ρυθμός του θυμίζει Επτάνησα. Στα 3/4 είναι επίσης γραμμένα πολλά υπέροχα μικρασιάτικα τραγούδια που πέρασαν και στην υπόλοιπη, νησιωτική κυρίως Ελλάδα.

Τι κι αν η μικρασιάτικη εκδοχή του επαναλαμβάνει τη φράση έιβ Αλλάχ που παρά τη θρησκευτική χροιά της (σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «Μα το Θεό») ουσιαστικά αντικαθιστά το δικό μας... «όπα». Στην πιο δυτικότροπη το έιβ Αλλάχ γίνεται έι-βαλά 

Η μουσική αυτή είναι γνωστό ότι δεν γνώριζε σύνορα. Περνούσε από στόμα σε στόμα, από χωριό σε χωριό, από ήπειρο σε ήπειρο. Μόνος φραγμός της ήταν η γλώσσα. Κι αυτός όμως, πολλές φορές έσπαγε και το τραγούδι αποκτούσε νέους στίχους για να συνεχίσει το ταξίδι του και σε άλλους λαούς και άλλους πολιτισμούς. 

Στίχοι:


Μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά

σαν θα δείτε το πουλί μου χαιρετίσματα πολλά


Σαν θα δείτε το πουλί μου χαιρετίσματα πολλά

μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά


Ίβαλα ίβαλα ω, πάμε γιαλό-γιαλό

ίβαλα ίβαλα ω, μόνο εσένα αγαπώ


Αν εσύ δε με πιστεύεις 

τα λουλούδια μαρτυρούν

σε μεγάλον όρκο βάλ' τα

την αλήθεια να σού πουν


Σε μεγάλον όρκο βάλ' τα

την αλήθεια να σού πουν

ν εσύ δε με πιστεύεις 

τα λουλούδια μαρτυρούν


Ίβαλα ίβαλα ω, πάμε γιαλό-γιαλό

ίβαλα ίβαλα ω, μόνο εσένα αγαπώ


Κάμω να σε λησμονήσω

μα η καρδιά μου σε πονεί

'συ είσ' η πρώτη μου αγάπη

'συ είσαι εκεί παντοτινή


Συ είσ' η πρώτη μου αγάπη

'συ είσαι κι η παντοτινή

κάμω να σε λησμονήσω

μα η καρδιά μου σε πονεί


Ίβαλα ίβαλα ω, πάμε γιαλό-γιαλό

ίβαλα ίβαλα ω, μόνο εσένα αγαπώ


Ίβαλα ίβαλα ωωω πόσες φορές θα σ' το πω

ίβαλα ίβαλα ωωω μόνο εσένα αγάπω


ΦΩΝΗ : ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

<<<<<<<>>>>>>>>


Μενεξέδες και Ζουμπούλια Παραδοσιακό Επτανήσων

Παραδοσιακό Επτανήσων.  


Μενεξέδες και ζουμπούλια 

και θαλασσινά πουλιά

αν τη δείτε την καλή μου

χαιρετίσματα πολλά...

Η κιθάρα μου να σπάσει 

και τα τέλια να κοπούν

και τα χέρια που την παίζουν

μες στη μαύρη γη να μπουν.

Πες μου γιατί σαν ξένο με κοιτάς,

δεν είμ' εγώ εκείνος π' αγαπούσες;

με λάτρευες - με λάτρευες πιστά

και με αγνοφιλούσες.

Τι ωραία πουν' τα βράδια 

μια βαρκούλα με πανί

ένας νέος ν' ακομπανιάρει 

και μια νέα νατραγουδεί...

Πες μου τη δασκάλισσά σου

που σε μάθαινε χορό

και σταυρώνεις τα ποδάρια

σαν την πάπια στο νερό

Πες μου γιατί σαν ξένο με κοιτάς,

δεν είμ' εγώ εκείνος που αγαπούσες;

με λάτρευες - με λάτρευες πιστά

και με αγνοφιλούσες.

Αν εσύ δε μου το δώσεις

το φιλί που σου ζητώ

απο κει κι ας με περάσουν

απ' την πόρτα σου νεκρό.

Μενεξέδες και ζουμπούλια 

και θαλασσινά πουλιά

αν τη δείτε την καλή μου

χαιρετίσματα πολλά.....!!!


Comments